Przeczytasz w 7 minut
Posłuchaj
Nie jest już tak łatwo wybić się w wyszukiwarce Google czy Allegro. Musisz znaleźć sposób, który pomoże Ci wyróżnić się spośród innych profesjonalnych sprzedawców. Nie ma na to jednej złotej metody, lecz możesz poznać sprawdzone strategie, które pozwolą Ci na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie Allegro.
Pierwszym krokiem, który umożliwi Ci zwiększenie sprzedaży jest zmiana konta na konto firmowe. Użytkownicy Allegro o wiele chętniej kupują od przedsiębiorstw niż od osób prywatnych.
Większe zaufanie do kont firmowych przekłada się także na znacznie wyższą sprzedaż. Poza tym konto firmowe daje Ci dostęp do unikatowych funkcji, które nie są dostępne w prywatnych kontach.
Jeśli chcesz założyć konto firmowe, które będzie wiarygodnie wyglądać dla Twoich potencjalnych klientów, to zadbaj o jego przyjazną nazwę. Losowy ciąg znaków zdecydowanie nie pomoże Ci zwiększyć sprzedaży na Allegro. Postaw na nazwę, która będzie łatwa do zapamiętania, a najlepiej, jeśli będzie nawiązywać do oferowanych produktów.
Zwiększanie sprzedaży nierozłącznie powiązane jest ze zwiększaniem zaufania. Uzupełnienie wszystkich zakładek na stronie sklepu pozwoli Ci wzmocnić wizerunek profesjonalnego sprzedawcy na Allegro. Produkty, których sprzedawcy nie mają uzupełnionych podstawowych danych, sprzedają się znacznie gorzej.
Najprostszym i darmowym sposobem, który pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż na Allegro, jest dopracowanie ofert sprzedażowych. Dobra oferta powinna zawierać trafny tytuł aukcji, unikatowy opis, oryginalne zdjęcia.
Tytuł aukcji na Allegro powinien mieć maksymalnie 50 znaków. W tym limicie musisz umieścić najważniejsze słowa kluczowe. Najlepiej i najłatwiej wypromujesz ofertę, jeśli w tytule umieścisz frazę z długim ogonem (tzw. long-tail). Dzięki takiej praktyce zwiększasz szansę swoich ofert na wystąpienie także na szczycie w wyszukiwarce Google.
Pamiętaj, żeby w tytule nie używać CAPS-LOCK’a oraz wykrzykników. Błędną praktyką jest także używanie zbędnych frazesów takich jak: najlepsza cena, najpiękniejszy itd. Takie wyrażenia nie wnoszą nic do Twojej oferty – cenę użytkownik może sprawdzić z pomocą sortowania, a odczucia wizualne są kwestią subiektywną.
Ogromnym błędem początkujących sprzedawców na Allegro (i nie tylko) jest tworzenie zbyt długich bloków tekstów w opisach aukcji. Musisz pamiętać, że w internecie 90% użytkowników nigdy nie czyta tekstu, lecz wyłącznie go skanuje. Co to oznacza? Użytkownik Allegro przeglądając Twój tekst będzie wybiórczo czytał fragmenty oferty.
Jeśli odpowiednio pokierujesz jego wzrokiem, możesz go przekonać do zakupu.
Jeśli jednak na Twoich aukcjach znajdzie bloki zbitego tekstu, które dodatkowo będą zawierać długie zdania, niekoniecznie wnoszące jakąkolwiek wartość do proponowanych ofert, to może wywołać to w nim frustrację i niechęć do skorzystania z oferty.
Nasz mózg nie lubi trudnych rzeczy. Lubimy prosto, szybko i na temat. Dlatego właśnie w opisie używaj punktorów. Pogrubiaj unikatowe cechy produktu. W taki sposób zwiększysz łatwość poznawczą, która jest podstawowym kryterium przyjemnych zakupów.
Miniaturka zdjęć musi przedstawiać Twój produkt na białym tle. Choć w tym przypadku nie możesz zbytnio wpłynąć na wyróżnienie oferty, to warto skupić się na jednym aspekcie – oryginalność miniaturki.
Dość często w sklepach internetowych Allegro można spotkać produkty z dropshippingu. Tacy sprzedawcy najczęściej wykorzystują te same zdjęcia, co nie wpływa pozytywnie na wyróżnienie się oferty. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż na Allegro, to zadbaj o oryginalną miniaturkę i unikatowe zdjęcia, które będą estetycznie przedstawiać oferowany produkt.
Koniecznie zwróć uwagę na wysoką rozdzielczość zdjęć, gdyż fotografie słabej jakości z pewnością nie wpłyną pozytywnie na budowanie zaufania w oczach potencjalnych klientów.
Duża konkurencja i dynamicznie zmieniające się środowisko zmuszają właścicieli sklepów Allegro do bieżącego monitorowania zachowań innych działaczy e-commerce. Możesz dość łatwo sprawdzać działania konkurencji w porównywarkach cenowych.
Niektóre oprogramowania pozwalają nie tylko na porównanie działań konkurencji, lecz wykorzystanie automatyzacji cen. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla dużych firm, które nie chcą przeznaczać zbyt wiele czasu na opiekę nad własnym sklepem internetowym Allegro.
Pamiętaj, że taki system może nie sprawdzić się w przypadku każdej strategii ustalania cen. Jeśli masz produkt, który wyróżnia się na tle konkurencji, to nie ma sensu zaniżać jego wartości do takiej, którą oferują inne oferty sponsorowane.
W świecie marketingu 5.0 jeśli masz własny sklep internetowy, to musisz zadbać o doskonałą obsługę klienta. Choć kupujący cenią sobie wiele czynników, takich jak niska cena czy atrakcyjne warunki zwrotów, to bez dobrej obsługi klienta, nie masz szansy na stałe zwiększyć sprzedaż na Allegro czy jakiejkolwiek innej pokrewnej stronie sprzedażowej (np. Empik MarketPlace).
Długi czas oczekiwania na paczkę, brak informacji o wysyłce czy brak konsultanta całkowicie odbiegają od standardów, które w ówczesnych czasach klienci uważają już za normę dla wszystkich sklepów internetowych.
Jesteś jednym z tych sprzedawców, którzy uważają, że darmowa dostawa nie ma wpływu na zwiększenie sprzedaży? Jesteś w ogromnym błędzie!
Naukowcy ekonomii behawioralnej i neuropsychologii wielokrotnie udowodnili, że w strukturę naszego mózgu wpisany jest pewien błąd, który nazywa się „zero-price effect„, czyli efekt ceny zerowej.
Liczba zero postrzegana jest zupełnie inaczej niż wszystkie inne liczby. W konsekwencji tego błędu myślowego nawet pomiędzy ceną bardzo niską a zerową istnieje ogromna różnica na korzyść tej drugiej. Darmowa dostawa jest znacznie lepsza niż oferowanie klientom rabatu (nawet jeśli rabat byłby w tej samej kwocie!). Zero odwraca uwagę od konkurencyjnych ofert, gdyż wpływa na bardzo silną reakcję emocjonalną powiązaną z otrzymaniem czegoś za darmo.
Darmowa dostawa to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż na Allegro, gdyż wpływa na podświadome ośrodki naszego mózgu, które odpwiedzialne są za irracjonalne decyzje z
Duża konkurencja i dynamicznie zmieniające się środowisko zmuszają właścicieli sklepów Allegro do bieżącego monitorowania zachowań innych działaczy e-commerce. Możesz dość łatwo sprawdzać działania konkurencji w porównywarkach cenowych.
Niektóre oprogramowania pozwalają nie tylko na porównanie działań konkurencji, lecz wykorzystanie automatyzacji cen. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla dużych firm, które nie chcą przeznaczać zbyt wiele czasu na opiekę nad własnym sklepem internetowym Allegro.
Pamiętaj, że taki system może nie sprawdzić się w przypadku każdej strategii ustalania cen. Jeśli masz produkt, który wyróżnia się na tle konkurencji, to nie ma sensu zaniżać jego wartości do takiej, którą oferują inne oferty sponsorowane.
W świecie marketingu 5.0 jeśli masz własny sklep internetowy, to musisz zadbać o doskonałą obsługę klienta. Choć kupujący cenią sobie wiele czynników, takich jak niska cena czy atrakcyjne warunki zwrotów, to bez dobrej obsługi klienta, nie masz szansy na stałe zwiększyć sprzedaż na Allegro czy jakiejkolwiek innej pokrewnej stronie sprzedażowej (np. Empik MarketPlace).
Długi czas oczekiwania na paczkę, brak informacji o wysyłce czy brak konsultanta całkowicie odbiegają od standardów, które w ówczesnych czasach klienci uważają już za normę dla wszystkich sklepów internetowych.
Jesteś jednym z tych sprzedawców, którzy uważają, że darmowa dostawa nie ma wpływu na zwiększenie sprzedaży? Jesteś w ogromnym błędzie!
Naukowcy ekonomii behawioralnej i neuropsychologii wielokrotnie udowodnili, że w strukturę naszego mózgu wpisany jest pewien błąd, który nazywa się „zero-price effect„, czyli efekt ceny zerowej.
Liczba zero postrzegana jest zupełnie inaczej niż wszystkie inne liczby. W konsekwencji tego błędu myślowego nawet pomiędzy ceną bardzo niską a zerową istnieje ogromna różnica na korzyść tej drugiej. Darmowa dostawa jest znacznie lepsza niż oferowanie klientom rabatu (nawet jeśli rabat byłby w tej samej kwocie!). Zero odwraca uwagę od konkurencyjnych ofert, gdyż wpływa na bardzo silną reakcję emocjonalną powiązaną z otrzymaniem czegoś za darmo.
Darmowa dostawa to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż na Allegro, gdyż wpływa na podświadome ośrodki naszego mózgu, które odpwiedzialne są za irracjonalne decyzje z
Posłuchaj podcastu