Skontakuj się z nami

503 709 501 Prześlij brief

20.10.2022

Jak sprzedawać na Amazon?

Allegro Ads
Czas na przeczytanie

Przeczytasz w 7 minut

Posłuchaj

Posłuchaj

W odpowiedzi na potrzeby sprzedawców stworzono rozwiązania reklamowe na Allegro Ads. Reklama graficzna to jeden z typów kampanii przeznaczony dla marek i producentów, którzy chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność na platformie oraz atrakcyjnie przedstawić swoje oferty. Jak działa ta usługa? Jak wpłynie na Twoją sprzedaż?

Z tego artykułu dowiesz się:

PunktDla kogo reklama graficzna jest najlepsza formą promocji? PunktJakie korzyści przynosi kampania z reklamą graficzną? PunktZasady korzystania PunktRodzaje reklamy graficznej PunktLokalizacja poszczególnych typów reklam PunktKoszt reklamy graficznej

Dla kogo reklama graficzna jest najlepsza formą promocji?

Reklama graficzna będzie wsparciem dla wszystkich, którzy sprzedają produkty konsumenckie na Allegro. A więc sprawdzi się w przypadku właścicieli sklepów, marki własnej, a także dystrybutorów innej marki.

Jak sprzedawać w sieci?

Jakie korzyści przynosi kampania z reklamą graficzną?

Reklama graficzna przedstawia zbiór ofert sprzedawcy, całą kategorię produktów, dany przedmiot lub markę, czy sklep. Zostaje odtwarzana na ekranach na podstawie historii i zainteresowań kupujących oraz wyznaczonych przez Ciebie kategorii.

Zasady korzystania

Kampanię możesz utworzyć samodzielnie w panelu Allegro Ads, gdzie uzupełniasz obowiązkowe pola. Masz możliwość skorzystania z certyfikowanej agencji z Programu Allegro Ads Partner, która za Ciebie wykreuje kampanię i będzie ją udoskonalać. 

Rodzaje reklamy graficznej

Dokonujesz wyboru jednej z trzech opcji promocji: reklamę szablonową, banerową lub na stronę główną.

Pierwsza może szczególnie zainteresować użytkowników, którzy nie zdecydowali się jeszcze na żaden produkt i przeglądają oferty. Taka reklama zawiera logo promowanej marki, hasło reklamowe oraz dwie dostosowane propozycje, które wybierasz sam. Możesz również określić kategorię, dla której ma wyświetlać się reklama.

Druga tworzona jest automatycznie na podstawie szablonu i składa się z podstawowych elementów, czyli logotypu, hasła reklamowego, marki lub kategorii ofert. Możesz sam zaprojektować grafikę i dowolnie ją przedstawić, ale zgodnie z wytycznymi serwisu. Do reklamy dodajesz link, który przekierowuje potencjalnych klientów do wybranej przez Ciebie grupy produktów – pamiętaj, aby oddawały, to co przedstawisz na grafice.

Trzecia to typ reklamy banerowej z samodzielną kreacją graficzną oraz chwytliwym hasłem i obrazem nawiązującym do Twojej oferty. Wyznaczasz kategorię, a reklama trafia do osób realnie zainteresowanych zakupem. Zdecydowanie najlepszą stroną tej reklamy jest miejsce jej prezentacji, czyli na stronie głównej Allegro, gdzie cyklicznie wyświetlanych jest 5 reklam i które użytkownik widzi jako pierwsze zaraz po wejściu na platformę.

Lokalizacja poszczególnych typów reklam

Reklamy wyświetlane są w najpopularniejszych miejscach serwisu. Każdy rodzaj dysponuje inną pozycją na stronie:

Reklama szablonowa

  • na górze i na dole strony z wynikami wyszukiwania
  • na stronie przedmiotu pod sekcją „O sprzedającym”
  • po lewej stronie wyników wyszukiwania

Reklama banerowa

  • na górze i na dole strony z wynikami wyszukiwania
  • na stronie przedmiotu pod sekcją „O sprzedającym”

Reklama na stronie głównej

  • w sekcji z polecanymi ofertami u góry strony głównej Allegro

Na stronie z wynikami wyszukiwania użytkownik ma okazję zobaczyć dwie różne reklamy graficzne od tego samego sprzedawcy.

Koszt reklamy graficznej

Wszystkie rodzaje reklamy są rozliczane w modelu CPM (Cost Per Milion). Oznacza to, że sam podajesz maksymalną stawkę za 1000 wyświetleń. Natomiast opłata jest zawsze adekwatna do faktycznych wejść w reklamę. Minimalna stawka wynosi 9 zł. Po ustaleniu dziennej kwoty możesz obserwować w statystykach, jak emisja wpływa na zainteresowanie Twoja ofertą. Każda kampania, którą dodajesz w Allegro Ads musi najpierw przejść weryfikację przez system pod katem zgodności z regulaminem Allegro.

Nowy typ kampanii pomoże Ci zbudować zasięg i zwiększyć rozpoznawalność marki. Dobra reklama graficzna zależy od doboru fraz kluczowych i wykluczających. Powinny one być dopasowane do zapytań użytkowników. Dzięki temu Twoja reklama dotrze do osób, które szukają dokładnie takich produktów, jakie Ty masz w swojej ofercie, co przeniesie się na dobrą konwersję i wysoki zwrot z inwestycji.

Zapoznaj się z naszą ofertą i

wybierz coś dla siebie

Sprawdź

Czytaj dalej

13-12-2024

Asystent pakowania już dostępny w Apilo

Czytaj dalej Punkt

09-12-2024

Rozporządzenie GPSR – co to jest?

Czytaj dalej Punkt

07-11-2024

Alternatywa dla BaseLinkera – na co się zdecydować?

Czytaj dalej Punkt
Więcej artykułów