Skontakuj się z nami

503 709 501 Prześlij brief

14.10.2022

Reklamy Google Ads – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Bez kategorii
Czas na przeczytanie

Przeczytasz w 7 minut

Posłuchaj

Posłuchaj

Reklamy Google Ads to skuteczne narzędzie do promowania firmy w internecie. Optymalnie prowadzona kampania reklamowa umożliwia osiągnięcie najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google. Dzięki natychmiastowej mierzalności efektów jest znacznie skuteczniejsza od tradycyjnej reklamy.

Za pośrednictwem Google Ads można wyświetlać reklamy produktów lub usług nie tylko w najpopularniejszej od lat wyszukiwarce internetowej w Polsce i na świecie. Google umożliwia również prowadzenie kampanii reklamowych m.in. w serwisie YouTube, poczcie Gmail, czy aplikacji mobilnej Google Play. Dzięki temu w prosty sposób można pozyskać nowych klientów, bądź zwiększyć sprzedaż lub rozpoznawalność marki.

Z tego artykułu dowiesz się:

PunktCzym są reklamy Google Ads? Punkt Kto może skorzystać z reklam Google Ads? PunktJak działa reklama Google Ads? PunktJakie korzyści zapewnia reklama Google Ads? PunktJak Partner Google może pomóc w realizacji kampanii Google Ads?

Czym są reklamy Google Ads?

 

Google Ads (dawniej Google AdWords i Google AdWords Express) to internetowe narzędzie, które umożliwia firmom reklamowanie produktów i usług w najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarce Google, serwisie Youtube, oraz w wielu innych witrynach partnerskich za pośrednictwem sieci Google Display Network. Google Ads zapewnia reklamodawcom wybór celów kampanii reklamowej (np. zwiększenie sprzedaży lub liczby użytkowników na stronie, czy wzrost świadomości i zainteresowania marką). Ponadto mogą dowolnie ustalać wysokość budżetu marketingowego oraz uruchamiać i wstrzymywać emisję reklam.


System Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam produktów lub usług w formie tekstowej, graficznej lub wideo. Kanały promocji wykorzystywane podczas kampanii marketingowej należy dopasować do rodzaju prowadzonej działalności i posiadanego budżetu. Ponadto efekty prowadzonych działań reklamowych (np. zwiększenie sprzedaży) za pomocą Google Ads, są znacznie szybsze w porównaniu do długotrwałego pozycjonowania SEO, którego celem jest zwiększenie pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google.Dodatkową różnicą w porównaniu do pozycjonowania jest oparcie się o sztuczną inteligencję, która oprócz wyszukiwanego hasła w Google bierze pod uwagę zachowanie użytkownika w internecie.

Jak sprzedawać w sieci?

Kto może skorzystać z reklam Google Ads?

 

Z reklam Google Ads mogą korzystać firmy z najróżniejszych branż. Narzędzie umożliwia zarówno realizację celów biznesowych (np. zwiększenie sprzedaży produktów lub usług), jak i wizerunkowych (np. wzrost rozpoznawalności marki). Optymalnie ustawiona kampania reklamowa pozwala dotrzeć z ofertą do ściśle sprecyzowanej grupy potencjalnych klientów. Jedną z największych zalet tego narzędzia jest precyzyjne kontrolowanie poniesionych wydatków, ponieważ płacisz tylko za realne kliknięcie przez użytkownika w reklamę.


Za pomocą Google Ads produkty mogą reklamować np. sprzedawcy odzieży, kosmetyków, elektroniki użytkowej, artykułów spożywczych i ogrodowych, materiałów budowlanych, mebli, biżuterii, książek czy sprzętu sportowego. Ponadto to świetne narzędzie do reklamowania usług prawniczych, księgowych, remontowo-budowlanych, rzemieślniczych, fryzjerskich bądź kosmetycznych. Kluczem do skutecznie przeprowadzonej kampanii jest dopasowanie działań reklamowych do rodzaju branży, celów biznesowych i potrzeb klientów.

Jak działa reklama Google Ads?

 

Pierwszym krokiem w planowaniu efektywnej kampanii reklamowej powinno być ustanowienie przez Ciebie precyzyjnego celu biznesowego w Google Ads, czyli konkretnego wyniku, jaki chcesz osiągnąć w wyznaczonym czasie. Może to być np. maksymalizacja sprzedaży, zwiększenie ruchu użytkowników na stronie, wzrost świadomości marki czy promowanie aplikacji mobilnej. Od wyboru celu zależy dalszy przebieg konfiguracji kampanii marketingowej.

Kolejnym krokiem jest wybór lokalizacji wyświetlania reklamy. Możesz wybrać cały kraj lub województwa, miasta czy nawet dzielnice, a także promień (dowolne zaznaczenie terenu wyrażone w kilometrach/milach). Jeśli więc np. masz zakład fryzjerski w Krakowie, możesz ściśle określić, do klientów, z których rejonów miasta będzie skierowana kampania. Z kolei, gdy prowadzisz sklep internetowy z zabawkami, masz możliwość dotarcia za pośrednictwem Google Ads do klientów w całej Polsce.
Google Ads umożliwia również budowanie profilu użytkownika i na jego podstawie kierować reklamy do wybranej grupy odbiorców. Im więcej informacji posiadamy, tym precyzyjniej można to zrobić.

Najprostszą formą kierowania jest wiek osób, a bardziej zaawansowaną techniką połączenie wyszukiwanych słów w Google z portalami, które odwiedza użytkownik, co pozwala na budowę grupy docelowej w zależności od poziomu w lejku zakupowym.
Następnie po wybraniu określonego celu i lokalizacji kolejnym krokiem jest wybór typu kampanii reklamowej. Obecnie Google Ads oferuje użytkownikom m.in. następujące rodzaje reklam:

Reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania

Ten typ kampanii w Google Ads polega na wyświetlaniu reklam tekstowych poniżej lub powyżej organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania lub w boksie po prawej stronie ekranu, na karcie Zakupy Google, czy obok wyników w aplikacji Google Play. Kluczem do sukcesu kampanii tekstowej jest odpowiedni dobór fraz charakterystycznych dla Twojej marki, do czego służy Planer Słów Kluczowych.

Możesz wpisać własne propozycje lub skorzystać z rekomendacji udzielonych przez algorytm Google.
Oprócz tego za pomocą rozszerzeń dostępnych w kampaniach tekstowych możesz dodać do komunikatu numer telefonu, adres sklepu stacjonarnego, zdjęcia asortymentu, wyróżnienia najważniejszych kategorii produktowych lub przejścia do formularzy kontaktowych. Te informacje mogą ułatwić klientom dokonanie zakupu lub skorzystanie z Twoich usług.


Reklamy tekstowe to świetny sposób na zwiększenie liczby transakcji lub ruchu na stronie, a w dłuższej perspektywie na zdobywanie kontaktów do potencjalnych klientów. 

  • precyzyjne dopasowanie słów kluczowych, co umożliwia ścisłe dotarcie do użytkowników aktywnie poszukujących w Google określonego rodzaju produktu lub usługi.


Reklamy graficzne w witrynach

Ten typ kampanii w Google Ads polega na wyświetlaniu atrakcyjnych wizualnie reklam graficznych użytkownikom, którzy aktywnie korzystają ze stron internetowych i aplikacji mobilnych oferowanych przez Google (np. YouTube i Google Play) oraz serwisów partnerskich. To doskonała metoda na zwiększenie zasięgu i zainteresowania Twoimi produktami lub usługami szerszej grupy odbiorców, którzy nie tylko używają wyszukiwarki Google.


Bardzo ważne, abyś przed rozpoczęciem kampanii skorzystał z narzędzia do edytowania obrazów. Dzięki temu stworzysz kwadratowe i poziome wersje reklamy graficznej o wymiarach oraz w formacie pliku wymaganym przez Google. Pamiętaj, że zabronione jest używanie nakładek graficznych bądź tekstowych. Możesz również za pomocą opcji tworzenia segmentów danych wyświetlić reklamy użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę lub używali aplikacji mobilnej. Największą zaletą reklam graficznych w Google Ads są:

  • dotarcie z reklamą do użytkowników, którzy korzystają nie tylko z wyszukiwarki Google, ale też np. YouTube,

  • możliwość ponownego zainteresowania produktem lub usługą użytkowników, którzy wcześniej skorzystali z Twojej strony lub aplikacji,

  • budowanie świadomości marki.

Reklamy wideo w YouTube

Ten typ kampanii w Google Ads polega na wyświetlaniu użytkownikom reklam wideo w największym serwisie streamingowym na świecie, czyli YouTube. Za ich pomocą możesz zachęcać odbiorców do zakupu Twoich produktów i usług lub zwiększać świadomość marki. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem kampanii przesłać reklamę do YouTube, który musi zaakceptować przygotowaną kreację. Obecnie serwis oferuje następujące formaty reklamowe:

  • Reklamy inStream możliwe do pominięcia po upływie 5 sekund. Płacisz za obejrzenie przez użytkownika 30 sekund nagrania lub całego filmu, który trwa krócej niż 30 sekund.

  • Reklamy inStream niemożliwe do pominięcia. Płacisz za każde wyświetlenie filmu przez użytkownika.

  • Reklamy In-Feed składają się z tekstu i miniatury pobranej z filmu. Płacisz, gdy użytkownik zdecyduje się obejrzeć film i kliknie miniaturę.

  • Bumpery reklamowe są niemożliwe do pominięcia przez użytkowników i trwają maksymalnie 6 sekund. Płacisz za każde wyświetlenie reklamy.

  • Reklamy Out-Stream zaczynają się odtwarzać z wyłączonym dźwiękiem, który użytkownik po kliknięciu może włączyć. Płacisz, jeśli zostaną wyświetlone co najmniej 2 sekundy filmu.

  • Reklamy w banerze masthead są automatycznie odtwarzane bez dźwięku przez maksymalnie 30 sekund na górze strony głównej YouTube. Płacisz według stawki kosztu 1000 wyświetleń reklamy (CPM).

Do największy zalet reklam wideo w serwisie YouTube należą:

  • podtyp kampanii „Zachęcenie do konwersji” umożliwia wyświetlanie większej liczby reklam wideo zachęcających użytkowników do działania (np. kliknięcie reklamy, wypełnienie formularza, zakup produktu) w serwisie YouTube i poza nim,

  • dotarcie do nowej grupy użytkowników, którzy korzystają nie tylko z wyszukiwarki Google,

  • możliwość dotarcia za pomocą segmentów danych do użytkowników, którzy wcześniej skorzystali z Twojej strony lub aplikacji mobilnej.

Promowanie aplikacji mobilnej w wielu kanałach

Ten typ kampanii w Google Ads polega na wyświetlaniu reklam Twojej aplikacji mobilnej w wynikach wyszukiwania, Google Play, YouTube, skrzynce mailowej Gmail, czy na kartach Discover (miejsce do pokazywania treści zgodnymi z zainteresowaniami użytkowników urządzeń mobilnych z systemem Android). W ten sposób możesz przyciągać nowych odbiorców oraz zwiększać sprzedaż produktów za pośrednictwem aplikacji.


Co ważne, promowanie Twojej aplikacji mobilnej może odbywać się całkowicie automatycznie. Wystarczy, że reklamodawca dostarczy Google aplikację, wskaże grupę potencjalnych odbiorców oraz określi wysokość miesięcznego budżetu marketingowego. Następnie optymalizacją kampanii reklamowej Google Ads zajmie się sztuczna inteligencja.
Do największych zalet promocji aplikacji mobilnej za pośrednictwem Google Ads należą:

  • możliwość zwiększenia liczby rejestracji i użytkowników korzystających z aplikacji mobilnej,

  • możliwość emisji reklam w wielu kanałach na urządzeniach mobilnych,

  • możliwość całkowitej automatyzacji kampanii reklamowej aplikacji mobilnej.


Kampanie inteligentne

Kolejną funkcją w ramach Google Ads jest funkcja kampanii inteligentnych, które polegają na prowadzeniu działań marketingowych z minimalnym udziałem reklamodawcy. Wystarczy, że podasz informacje o firmie i utworzysz kilka reklam, a następnie system automatycznie ustali stawkę, dobierze słowa kluczowe oraz wyświetli reklamy. Opłata za każde kliknięcie reklamy (CPC) rośnie, gdy szansa na skuteczną konwersję (reakcję odbiorcy na akcje promocyjne) jest najwyższa. Z kolei maleje, jeśli ruch użytkowników spadnie.


Inteligentne algorytmy Google umożliwiają automatyczne wyświetlanie reklam w miejscach, w których komunikaty marketingowe przynoszą najlepsze wyniki. Jest to świetny sposób na dotarcie do nowych odbiorów. Do największych zalet kampanii inteligentnych dostępnych w ramach Google Ads należą:

  • łatwość konfiguracji przez użytkownika,

  • częściowa automatyzacja kampanii reklamowej,

  • precyzyjniejsze dotarcie do odbiorców.

Performance Max

Performance Max to nowa funkcja, która umożliwia reklamodawcom prowadzenie działań marketingowych przy użyciu wszystkich opcji emisji reklam dostępnych w Google Ads w ramach jednej kampanii. Oznacza to, że jednocześnie możesz reklamować produkty lub usługi w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google, serwisie YouTube, poczcie Gmail czy Google Maps. Performance Max jest w pełni zautomatyzowany. Dzięki temu system samodzielnie określa stawkę wyświetlenia reklam czy dobiera najskuteczniejsze słowa kluczowe. W związku z tym jeszcze efektywniej możesz zaplanować realizację celów biznesowych i zoptymalizować koszty pozyskania klientów, zwiększenia sprzedaży lub rozpoznawalności marki.


Co ważne, od lipca 2022 r. rozpoczęło się przekształcanie dostępnych wcześniej w Google Ads kampanii produktowych, a od sierpnia bieżącego roku kampanii lokalnych w Performance Max. Co to w praktyce oznacza? Jeśli nie zdecydujesz się na samodzielną zmianę kampanii produktowej lub lokalnej w Performance Max, to do końca września zostanie to zrobione automatycznie. Natomiast od 1 października 2022 r. nie będzie można tworzyć nowych kampanii produktowych i lokalnych.


Dotychczas kampanie produktowe umożliwiały wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania oraz w karcie Zakupy w przeglądarce Google. Możliwe było również reklamowanie lokalnego asortymentu produktów dostępnego zarówno w sklepie internetowym, jak i stacjonarnym. Z kolei kampanie lokalne poza wynikami wyszukiwania, pozwalały również wyświetlać reklamy w Google Maps. Dzięki temu można było poinformować lokalną społeczność o trwających promocjach czy nadchodzących wydarzeniach (np. darmowe degustacje). Czy nadal możliwe jest korzystanie z tych funkcji w Google Ads?
Jak informuje Google, po przekształceniu kampanii produktowych i lokalnych w Performance Max, użytkownicy nadal będą mieć dostęp do podstawowych funkcji, z których dotychczas korzystali. Ponadto otrzymają możliwość wyświetlania reklam w nowych miejscach oraz używania rozbudowanych, zautomatyzowanych statystyk.
Do największych zalet formatu Performance Max w usłudze Google Ads należą:

  • możliwość wyświetlania reklam w wielu miejscach jednocześnie,

  • pełna automatyzacja kampanii reklamowej,

  • precyzyjniejsze dotarcie do nowych odbiorców, ponieważ ich zachowanie jest automatycznie analizowane w czasie rzeczywistym, co umożliwia trafniej wyświetlać reklamy w różnych miejscach,
    dostęp do precyzyjniejszych statystyk, co pozwala na jeszcze skuteczniejszą optymalizację prowadzonej kampanii reklamowej.

Jakie korzyści zapewnia reklama Google Ads?

 

Jedną z największych zalet promowania firmy za pośrednictwem reklam Google Ads jest możliwość pełnego kontrolowania wydatków. Ustalony budżet marketingowy możesz w dowolnym momencie zwiększać lub zmniejszać. Kolejnym dużym atutem jest możliwość precyzyjnego dotarcia do użytkowników potencjalnie zainteresowanych danym produktem lub usługą. Jednocześnie lista korzyści z prowadzenia kampanii reklamowych za pośrednictwem Google Ads jest znacznie dłuższa, ponieważ dzięki nim możesz osiągnąć m.in.:

  • natychmiastowy efekt – zaraz po uruchomieniu kampanii reklamy docierają do potencjalnych klientów. To świetny sposób na szybkie zwiększenie skali działalności firmy.

  • elastyczność – sposób prowadzenia działań reklamowych w Google Ads można w dowolnym momencie zmienić w zależności od Twoich potrzeb.

  • pełna mierzalność wyników – masz zapewnione precyzyjne monitorowanie efektów kampanii. Wystarczy połączyć konto Google Ads z Google Analytics. W związku z tym wyliczenie zwrotu z poniesionej inwestycji jest wyjątkowo proste.

  • szeroki zasięg – wyszukiwarka Google i serwis YouTube od lat są najpopularniejsze wśród polskich internautów. Za ich pośrednictwem masz możliwość szerokiego dotarcia do potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem produktów lub skorzystaniem z Twoich usług.

  • precyzyjne dotarcie do odbiorcy – w Google Ads możesz wybrać nie tylko formę reklamy (m.in. tekstowa, graficzna czy wideo), lecz także precyzyjne miejsce jej wyświetlenia. W zależności od Twoich potrzeb kampania może zostać przeprowadzona w oparciu o dokładną lokalizację, płeć, wiek lub zainteresowania potencjalnych klientów.

  • zwiększanie rozpoznawalności marki – za pośrednictwem Google Ads możesz reklamować produkty i usługi w wynikach wyszukiwania, serwisie YouTube, poczcie Gmail, karcie Zakupy Google czy lokalnie w Google Maps. Im w większej liczbie miejsc wyświetlasz reklamy, tym większa szansa na wzrost świadomości istnienia Twojej marki wśród potencjalnych klientów.

  • zwiększenie sprzedaży – efektywnie przeprowadzana kampania Google Ads może przyczynić się do dużego wzrostu zainteresowania Twoimi produktami lub usługami. Dzięki temu w krótkim czasie możesz znacząco poprawić wyniki finansowe firmy.

  • oferta na szczycie wyników wyszukiwania – dzięki Google Ads możesz prezentować produkty lub usługi na czołowych miejscach w przeglądarce Google, ponieważ reklamy są widoczne przed wynikami organicznymi (bezpłatnymi). Jest to duża przewaga w porównaniu do pozycjonowania strony.

  • wygodny system płatności – nie płacisz za wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce Google, ale dopiero za świadome kliknięcie przez użytkownika w nią. Ponadto to Ty decydujesz, jaką dokładnie kwotę chcesz przeznaczyć na prowadzenie kampanii. Jeśli więc np. działasz w branży sezonowej, możesz płacić za reklamę tylko, gdy na Twoje produkty lub usługi jest popyt. Dzięki temu w 100% kontrolujesz budżet reklamowy.

Jak Partner Google może pomóc w realizacji kampanii Google Ads?

 

Pozornie prowadzenie kampanii Google Ads wydaje się banalnie proste. Jednak takie myślenie może być bardzo kosztowne. Ustawienie celu i wybór rodzaju reklamy, dopasowanie słów kluczowych oraz określenie dziennego lub miesięcznego budżetu to dopiero początek kampanii. Aby była skuteczna, potrzebna jest również specjalistyczna analiza, profesjonalna optymalizacja działań reklamowych i szereg innych czynności. Jeśli masz małe doświadczenie w reklamowaniu w internecie produktów lub usług, będziesz musiał poświęcić dużo cennego czasu na naukę, aby kampanie Google Ads były efektywne. Jednocześnie może to odbić się na kondycji Twojego biznesu. Co więc możesz zrobić w takiej sytuacji?

Warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej, która ma certyfikat Google Partner. Jest to dowód, że opanowała prowadzenie kampanii Google Ads do perfekcji. Dzięki temu masz pewność co do najwyższej jakości wykonywanych usług. Możesz liczyć na profesjonalne doradztwo certyfikowanych współpracowników agencji, którzy zdali specjalistyczne egzaminy z zakresu płatnej reklamy w wyszukiwarce i serwisach partnerskich Google. W zależności od Twoich potrzeb doświadczeni specjaliści pomogą Ci w zwiększeniu sprzedaży lub rozpoznawalności marki, czy ściągnięciu wartościowego ruchu na stronę. Strategię kampanii Google Ads ustalamy wspólnie z naszymi Partnerami. Z naszej strony zapewniamy:

  • precyzyjne określenie celów kampanii i grupy docelowej – podczas wspólnej rozmowy ustalimy, jakie efekty mają przynieść działania reklamowe oraz do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć.

    · dobór właściwych słów kluczowych – wspólnie z naszymi specjalistami dobierzemy frazy, które zapewnią maksymalną efektywność komunikatów reklamowych. To jeden z kluczy do sukcesu kampanii Google Ads.

  • stałe monitorowanie efektów kampanii – działania reklamowe w internecie wymagają ciągłej analizy. Dlatego certyfikowani specjaliści każdego dnia pracują na kontach Google Ads naszych Partnerów, aby na bieżąco móc reagować na jakiekolwiek zmiany.

  • bieżącą optymalizację działań – aby kampania reklamowa Google Ads była w pełni skuteczna, w zależności od zmieniającej się sytuacji wymaga wprowadzenia zmian. W związku z tym nasi certyfikowani specjaliści na bieżąco pomagają naszym Partnerom w efektywnej optymalizacji budżetu reklamowego.

  • raportowanie – każdemu z naszych Partnerów przekazujemy aktualne raporty, które prezentują skuteczność prowadzonej kampanii Google Ads.

Jak więc widać, reklamy Google Ads zapewniają bardzo duże możliwości. To świetne narzędzie do pozyskania nowych klientów, zwiększenia sprzedaży lub rozpoznawalności marki. Jednocześnie prowadzenie efektywnych kampanii reklamowych w internecie wymaga specjalistycznej wiedzy, którą mają certyfikowani specjaliści naszej agencji. W zależności od Twoich potrzeb, mogą skutecznie pomóc w wyborze celu, słów kluczowych lub optymalizacji działań i budżetu reklamowego. Dzięki nim możesz zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze!

Posłuchaj podcastu

Reklamy Google Ads – wszystko, co powinieneś wiedzieć. 

Zapoznaj się z naszą ofertą i

wybierz coś dla siebie

Sprawdź

Czytaj dalej

13-12-2024

Asystent pakowania już dostępny w Apilo

Czytaj dalej Punkt

09-12-2024

Rozporządzenie GPSR – co to jest?

Czytaj dalej Punkt

07-11-2024

Alternatywa dla BaseLinkera – na co się zdecydować?

Czytaj dalej Punkt
Więcej artykułów