Skontakuj się z nami

503 709 501 Prześlij brief

20.10.2022

Trafność na Allegro

Allegro Ads
Czas na przeczytanie

Przeczytasz w 7 minut

Posłuchaj

Posłuchaj

Wystawiając przedmiot na sprzedaż każdy najmniejszy detal ma istotne znaczenie. Warto przeanalizować cechy swojej oferty, aby ta zdobyła wysoką pozycję na liście wśród wielu innych propozycji marketingowych.

Z tego artykułu dowiesz się:

PunktJak działa sortowanie po trafności? PunktElementy, które wpływają na pozycję ofert PunktZasady zamieszczania informacji o produkcie PunktJakie cechy wyróżnią Twoją oferta? PunktCo podnosi jakość Twojej sprzedaży? PunktJak dopasować ofertę do kryterium wyszukiwania? PunktCzy Twoja oferta jest atrakcyjna dla użytkowników?

Użytkownicy Allegro zazwyczaj korzystają z dwóch opcji sortowania: po trafności i po cenie. Sortowanie po trafności automatycznie dopasowuje frazę do oferty. Algorytm Allegro wyszukuje te, które są najbardziej zbliżone do oczekiwań klienta i wyświetla je na pierwszej stronie. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami i dowiedz się, co należy wziąć pod uwagę, aby skutecznie pozycjonować swoją aukcję na portalu.

Jak działa sortowanie po trafności?

Trafność jest domyślnym sposobem sortowania ofert na Allegro. W trafności o kolejności ofert decyduje wiele czynników, o których w dużej mierze decydujesz Ty sam. Pamiętaj, że nie istnieje jedna trafność dla danej oferty. W zależności od słów i fraz wpisanych przez klienta w wyszukiwarkę, Twoja oferta będzie miała inną trafność. Aby ofertę można było ocenić według kryterium trafności musi ona najpierw zostać wyszukana.

Jak sprzedawać w sieci?

Jakie elementy wpływają na pozycję ofert?

Cechy oferty: 

  1. Dane, które Ty jako sprzedawca zamieszczasz w ofercie 
  • upewnij się, że zdjęcia w Twoich ofertach są zgodne ze standardami Allegro – standardy zostały opisane w pomocy Allegro na stronie dla sprzedających, kursie online Akademii Allegro,
  • sprawdź czy uzupełniłeś parametry obowiązkowe – masz 30 dni na wypełnienie parametrów w ofercie. Po tym czasie są odejmowane punkty za każdy niewypełniony parametr. To też mniejsza szansa na zalezienie oferty przez kupujących, którzy mają sprecyzowane wymagania,
  • uzupełnij parametry, które zawierają kluczowe informacje o produkcie np. kolor, model,
  • wybierz rodzaj sprzedaży „Kup teraz” lub „Licytacja” – w kategorii „Kolekcji i Sztuka” licytowanie jest tak samo ważne, jak zakup,
  • upewnij się, że wystawiłeś ofertę w odpowiedniej kategorii np. futerał do aparatu cyfrowego w sekcji „Futerały i paski” – jeśli wystawisz ofertę w niewłaściwej kategorii zmniejszasz szanse na jej widoczność dla konkretnych zapytań kupujących
  • zwróć uwagę na cenę przedmiotu – nie zawsze niższa cena jest lepsza. Dla kupujących może mieć znaczenie długość gwarancji, warunki zwrotu , usługi dodatkowe.

Oceniając trafność bierzemy pod uwagę takie czynniki jak: 

  • czy oferta ma jedną metodę darmowej dostawy?
  • czy oferta ma opcję darmowego zwrotu? 
  • czy pochodzi ze strefy marek?
  • czy oferta jest okazją lub jest bezterminowa?  
  • stan oferowanego przedmiotu: nowy czy używany?

Cechy oferty ustalasz Ty, a więc masz największy wpływ na to, jak ją przygotujesz

  1. Jakość sprzedającego 

Ocena sprzedającego – wszystkie informacje widoczne w panelu „Jakość mojej sprzedaży”. Na jakość składa się wiele kryteriów, które przekładają się na wyniki sortowane po trafności. Najważniejsze z nich to: 

  • liczba pozytywnych i negatywnych ocen wystawianych przez klientów, 
  • procent kupujących polecających danego sprzedającego, 
  • średnia ocena czasu dostawy, 
  • średnia ocena kosztów dostawy, 
  • średnia ocena zgodności przedmiotu z opisem, 
  • średnia ocenia jakości obsługi kupującego , 
  • uzupełnianie na bieżąco numeru przesyłek w  terminie, które podajesz w polu „Czas wysyłki”  w formularzu wystawiania oferty, 
  • czas odpowiadania na wiadomości klientów, 
  • realizowanie zasad programu Super Sprzedawca,
  • naruszalność regulaminu Allegro.Możesz na bieżąco sprawdzać powyższe dane oraz śledzić wskaźniki  jakościowe w panelu „Jakość mojej sprzedaży”, zakładkę znajdziesz w menu „Moje Allegro”. Końcowa ocen, którą widzisz w panelu ma wpływ na pozycję Twojej oferty w trafności. 

Dopasowanie oferty do kryterium wyszukiwania

Oceniane jest dopasowanie frazy, którą wpisuje kupujący do wyszukiwarki według poszczególnych parametrów.

Przykład 1.

Jeśli fraza zawiera wartość parametru „Kolor” , to są promowane oferty dopasowane do tego zapytania, czyli dla zapytania czerwona kurtka – lepiej dopasowane są oferty, gdzie w parametrze „Kolor” istnieje wartość – czerwony.

Przykład 2.

Jeśli zapytanie zawiera wartość innego parametru np. jeśli zaznaczysz parametr procesora w laptopie, to dla wyszukiwania które zawiera konkretne dane i te, które klient wpisuje w wyszukiwarkę, oferta mająca wypełniony ten parametr wyświetli się kupującemu. Oferta, która zawiera takie informacje w opisie już nie zostanie znaleziona. Ocenia się dopasowanie oferty do kategorii. W tym przypadku szukamy, w których kategoriach klienci próbowali znaleźć dany przedmiot.

Przykład 3.

Dla frazy kuchenka trzy najpopularniejsze kategorie, to „Kuchenki mikrofalowe” „Kuchenki wolnostojące” i „Kuchenki przenośne”.

Zainteresowanie ofertą ze strony kupujących

Wszystkie informacje, które mówią o tym czy dana oferta zaciekawiła klientów, np. jak często oferta pojawiała się na liście ofert na zapytania użytkowników, ile razy ją wyświetlili,  ile razy ją kupili. 

Istotne jest to, jak zainteresowanie daną ofertą zmienia się w czasie. Jeśli opublikujesz nową ofertę, która spełnia określone warunki i szybko zyska ona zainteresowanie kupujących, wtedy przez jakiś czas może być widoczna wysoko w wynikach posortowanych według trafności. W przypadku kiedy zainteresowanie kupujących nie będzie utrzymywać się na wysokim poziomie, to taka oferta będzie sukcesywnie tracić na tym wskaźniku. Podobnie jest z ofertami, które utrzymują się na wysokich pozycjach. Pamiętaj, aby zadbać o zadowolenie kupującego, które zaczynają się wcześniej niż zakup w Twojej ofercie. 

Zwróć uwagę na kilka elementów, które składają się na zaangażowanie: 

– liczba wyświetleń stron oferty – ile razy została wyświetlona, liczba  wyświetleń oferty na godzinę,

– liczba dodań do koszyka – ile razy dana oferta była dodana do koszyka, liczba dodań do koszyka na godzine. Ile razy dana oferta została usunięta z koszyka,

– liczba zakupów w ofercie – liczba wszystkich zakupów licytacji w ofercie i liczba zakupów w ofercie na godzinę,

– liczba dodań do obserwowanych – ile razy dana oferta została dodana do obserwowanych i ile razy oferta została usunięta z tej listy.

Kluczem do zadowolenia użytkowników jest dbanie o wszystkie elementy wymienione w sekcji „Jakość mojej sprzedaży” oraz, to jak atrakcyjna pod względem ceny i opcji jest Twoja oferta.  

Reasumując algorytm Allegro przy sortowaniu po trafności bierze pod uwagę wizerunek Twojego konta oraz sposób przygotowania aukcji. Skorzystaj ze wszystkich wymienionych wyżej porad, aby dotrzeć do jak największej liczby internautów i prowadzić skuteczną sprzedaż. 

Posłuchaj podcastu

Trafność na Allegro. Jak być w zgodzie z algorytmem Allegro. 

Zapoznaj się z naszą ofertą i

wybierz coś dla siebie

Sprawdź

Czytaj dalej

07-11-2024

Alternatywa dla BaseLinkera – na co się zdecydować?

Czytaj dalej Punkt

20-10-2022

Reklama graficzna Allegro – zaskocz kupujących!

Czytaj dalej Punkt

20-10-2022

Kupony na Allegro

Czytaj dalej Punkt
Więcej artykułów